Vluchten boeken via je smartphone met nieuwe Expedia app

Mobile only-aanbiedingen, nu boekingen mogelijk van 150 luchtvaartmaatschappijen en meer dan 140.000 hotels

Amsterdam, 8 april 2013 - Expedia.nl brengt een vernieuwde Nederlandstalige versie uit van zijn bestaande gratis mobiele applicatie. Door de update kunnen Nederlandse reizigers nu met hun smartphone direct vluchten zoeken en boeken van meer dan 150 verschillende luchtvaartmaatschappijen. Bovendien bevat de mobiele app speciale aanbiedingen en een trendy interface die de bestemmingen levendiger weergeeft. Als reizigers hulp nodig hebben, kunnen ze met een druk op de knop de Expedia- klantenservice bereiken. De reisplan informatie voorziet reizigers van actuele reisinformatie en biedt verder handige info over geboekte activiteiten of autohuur.
medium_DPm3VPswXhw_Yk_slP3l29Maeaun_MFFMfPYU5TH_Yg.png
De voornaamste verbeteringen van de Expedia app zijn: Actuele reisplan informatie - De nieuwe reisplan informatie biedt reizigers ondersteuning als ze onderweg zijn, waardoor reizen nog prettiger wordt. De mobiele app geeft informatie tijdens elke fase van de reis. Je kunt hierbij denken aan bevestigingscodes, namen van de luchtvaartmaatschappijen, vluchtnummers, reisdata en tijden, gate informatie en actuele vluchtstatus. Daarnaast geeft de app aan wanneer je moet vertrekken en aankomt en laat de app op luchthavens van je tussenstops zien hoe je het beste bij je volgende vertrekkende vlucht kunt komen. Ook bevat de app plattegronden van meer dan 200 internationale vliegvelden. Anderen kunnen je reis via mail en sms volgen, omdat je je reisplan kunt delen. Al deze informatie is gratis beschikbaar door in te loggen met je e-mailadres en boekingsnummer.

René Nieuwmans, Senior Commercial Manager Expedia Nederland: “Reizen kan behoorlijk stressvol zijn, vooral als je plannen wijzigen of je last minute vertrekt. Als je je moet haasten om bij het vliegveld te komen, heb je niet altijd de tijd om al je reisinfo te printen. Dus de mogelijkheid om je gate te checken op weg naar het vliegveld, een kaart van het vliegveld te bekijken of de locatie van het hotel snel te checken, zorgt ervoor dat reizen een veel prettigere ervaring wordt.”

Vluchten - Nederlandse reizigers kunnen nu vluchten bekijken, selecteren en boeken van meer dan 150 verschillende luchtvaartmaatschappijen. Vluchten zijn te selecteren op prijs, vertrek- en aankomsttijd of duur. Selecteren is een snel en eenvoudig proces en reizigers kunnen met een druk op de knop betalen met hun creditcard. Daarnaast krijgen reizigers ook gratis updates over de status van hun vlucht.

Hotels - Kamers kunnen worden geselecteerd op populariteit, deals en kamerprijzen. Activiteiten – Met de nieuwe app kun je ook de Expedia-activiteiten die je geboekt hebt terugvinden, zodat je kunt zien wanneer ze starten. Ook vind je wanneer ze verlopen, relevante telefoonnummers en links naar de redeem vouchers waarmee de barcodes voor de activiteit gescand kunnen worden.

Autohuur – Ook vind je er informatie over de auto die je eventueel geboekt hebt. De app bevat de bevestigingscode, de naam van het verhuurbedrijf, een gratis telefoonnummer indien beschikbaar en de tijd en datum waarop je de auto moet ophalen en terugbrengen.

Mobiel boekingsgedrag verschilt van boeken via de desktop
Uit boekingsdata van Expedia blijkt dat boekingen die via de mobiele app van Expedia binnenkomen sterk verschillen van boekingen via een desktop. Smartphone-boekingen spelen over het algemeen meer in op een directe reisbehoefte. Meer dan 60 procent van de mensen die de mobiele app gebruikt, boekt binnen 24 uur voor zijn verblijf en meer dan 80 procent kiest een hotel binnen 15 kilometer van zijn huidige locatie. Als gevolg daarvan zijn de standaardinstellingen voor de app met name gericht op boekingen voor de komende paar dagen. Reizigers die de mobiele app gebruiken krijgen aanbiedingen te zien die exclusief voor mobiel beschikbaar zijn. In sommige steden kunnen reizigers tot 30 procent korting krijgen als ze boeken met de Expedia app.

Onderzoek van Forrester laat zien dat 31 procent van de Nederlandse reizigers minstens een keer met hun smartphone naar producten hebben gezocht. Acht procent van de Nederlanders heeft ook daadwerkelijk kaartjes gekocht of reserveringen gemaakt via zijn mobiel in de afgelopen drie maanden (1).

René Nieuwmans, Senior Commercial Manager Expedia Nederland: “Tien procent van de Expedia-klanten gebruikt al een smartphone om te boeken en dit zal alleen nog maar toenemen. Juniper Reseach voorspelt dat mobiel shoppen met 50 procent zal toenemen tot 2014 (2). Het is onze taak om het reizigers die via hun smartphone willen boeken zo makkelijk mogelijk te maken. Onze app brengt niet alleen de desktopervaring naar de mobiele telefoon, maar gaat verder dan dat door het creëren van een intuïtieve, eenvoudige ervaring die de intelligentie erachter volledig aan het zicht onttrekt.”

Downloaden
De vernieuwde Expedia app is te downloaden via de iTunes App Store en Google Play. Kijk voor meer informatie op: http://www.expedia.nl/p/mobiele-app

[1] European Technographics Online Benchmark Survey, Q3 2012 – Forrester – Populatie: Nederlandse volwassenen 18+ met een mobiele telefoon die minstens vier vakanties of uitjes per jaar hebben.
[2] Juniper Research: “Mobile Payments for Digital and Physical Goods: Opportunity Analysis 2012 – 2017” rapport