New York Europese topfavoriet voor stedentrip tijdens herfstvakantie

Boedapest opvallende stijger onder Nederlanders voor stedentrip tijdens de herfstperiode

Amsterdam - 2016 - Nu de zomervakantie op zijn einde loopt, kijken veel Nederlanders al uit naar het eerstvolgende vakantiemoment: de herfstvakantie. New York is onder Nederlanders én onder vele mede-Europeanen de populairste vakantiebestemming voor deze periode. Naast New York brengen Nederlanders hun herfstvakantie dit jaar het liefst door in Bali en Rome. Opvallend is dat Boedapest het meest is toegenomen in populariteit onder de Nederlandse reiziger ten opzichte van dezelfde herfstperiode vorig jaar. Dit blijkt uit de data van Expedia, 's werelds grootste full-service online reisbureau.

New York, Bali en Rome Nederlandse hits
New York, de grootste stad van de Verenigde Staten, staat op nummer één in alle Europese top 3-lijsten* van populaire bestemmingen voor de komende herfst. Onder meer de Fransen, Duitsers, Belgen, Britten, Zweden en Nederlanders reizen graag naar deze geliefde citytrip-bestemming af. Naast New York gaan Nederlanders komende herfst graag naar het zonnige Bali - met zijn prachtige tempels - en het authentieke Rome. Verder bestaat de top-10 ranglijst van Nederlanders uit een mix van Europese en verre bestemmingen.

Londen populairder tijdens Valentijn en Pasen
Waar Londen de nummer één bestemmingwas tijdens het afgelopen Valentijns- en Paasweekend, is de Britse hoofdstad tijdens de herfstvakantie met positie acht op de ranglijst minder populair als vakantiebestemming onder Nederlanders. Daarentegen komt Londen wel bij andere Europeanen in de top 3-lijst voor, waaronder bij de Britten zelf, de Noren, Zweden, Zwitsers en Oostenrijkers.

Top 10 favoriete herfstvakantie bestemmingen
De volledige top10-lijst favoriete vakantiebestemmingen van Nederlanders tijdens de herfstvakantie ziet er dit jaar als volgt uit:

1) New York
2) Bali
3) Rome
4) Las Vegas
5) Curaçao
6) Berlijn
7) Valencia
8) Londen
9) Hong Kong
10) Malaga

Boedapest grootste stijger in populariteit
Boedapest is als citytrip-bestemming ten opzichte van vorig jaar herfst het meest in waardering gestegen onder de Nederlanders. Deze prachtige Hongaarse stad gelegen aan de Donau was ook tijdens Valentijnsweekend een opvallende stijgeren lijkt daarmee aan populariteit te winnen. Daarnaast zijn onder andere het Spaanse eiland Mallorca en de Amerikaanse stad Chicago ook meer in trek bij de Nederlandse toerist ten opzichte van vorig jaar herfst.

De vijf bestemmingen die het meest zijn toegenomen in populariteit ten opzichte van vorig jaar tijdens de herfstperiode zijn als volgt:

1) Boedapast
2) Mallorca
3) Chicago
4) Milaan
5) Valencia

René Nieuwmans van Expedia.nl zegt hierover: “New York is absoluut de topbestemming voor de komende herfstvakantie. Daarnaast zien we dat Boedapest steeds aantrekkelijker wordt als citytrip-bestemming en dat Nederlanders ook graag de zon opzoeken tijdens het regenachtige herfstweer. We zien vaak dat Amsterdam ook één van de meest geboekte bestemmingen is, maar veel Nederlanders besluiten om een bestemming in eigen land pas op het laatste moment te boeken. We proberen voortdurend de laatste reistrends en de nieuwste opkomende bestemmingen te signaleren, zodat we hier met mooie deals op kunnen spelen. We adviseren reizigers een combinatie van vlucht en hotel te boeken om geld te kunnen besparen. Speciaal voor hen en passend bij de meest uiteenlopende wensen hebben we voor ieder type reiziger een passende bestemming met bijbehorende accommodatie.”

Hoteltips New York en Bali
Voor de reiziger die komende herfstvakantie van een welverdiende vakantie wil genieten, heeft Expedia op basis van hoteldata enkele hotels op een rij gezet voor de twee populairste herfstvakantiebestemmingen: New York en Bali. Voor elke type reiziger biedt Expedia hotelmogelijkheden, of je nu houdt van luxe of exclusiviteit, of juist een scherp geprijsde accommodatie wilt.

Voor wie tijdens de aanstaande herfstperiode New York of Bali aandoet, adviseert Expedia voor verschillende type reizigers de volgende hotels:

Naam hotel in New York

Katathani Phuket Beach Resort
Di Pantai Boutique Beach Resort
Mandarava Resort and Spa Karon Beach

* Er is hierbij gekeken naar de top 3-lijsten van de volgende Europeanen: Britten, Ieren, Noren, Zweden, Denen, Finnen, Duitsers, Oostenrijkers, Zwitsers, Nederlanders, Belgen, Italianen, Spanjaarden, Fransen.

Expedia is 's werelds grootste online reisbureau en biedt toegang tot honderdduizenden accommodaties over de hele wereld, inclusief boetiekhotels en grote hotelketens. Bij Expedia vind je daarnaast vluchten van meer dan 400 luchtvaartmaatschappijen, een ruim aanbod aan huurauto’s en diverse activiteiten op de bestemming van je keuze.

Met behulp van speciale online tools helpt Expedia haar klanten bij het verfijnen van hun keuzes en het samenstellen van een reis die aansluit bij de individuele wensen. Met de bekroonde Expedia Appkunnen klanten nu ook vluchten en hotels boeken, waar en wanneer dan ook. De mobiele app van Expedia biedt daarnaast handige tools voor het beheren van reizen. Denk bijvoorbeeld aan kaarten van luchthaventerminals, uitchecktijden van hotels, meldingen over de vluchtstatus en routebeschrijvingen naar het hotel.

Met Expedia+, het loyaliteitsprogramma van Expedia, kunnen reizigers bovendien punten verzamelen door vluchten, hotels of een huurauto te boeken op www.expedia.nlen deze punten inwisselen voor korting op hun volgende reis. Bovendien geeft Expedia+ klanten exclusieve toegang tot speciale deals, bonusaanbiedingen en andere voordelen. Ga voor reisinspiratie en -tips naar inspiratie.expedia.nlof bezoek onze Facebook-pagina.

Expedia.nl is onderdeel van Expedia, Inc. en helpt zowel zakenreizigers als vakantiegangers om eenvoudig een reis zoeken, plannen en boeken. In samenwerking met reisleveranciers zorgt Expedia daarnaast voor toenemende vraag en directe boekingen en biedt adverteerders de mogelijkheid om reizigers te bereiken via Expedia Media Solutions. Expedia is tevens de drijvende kracht achter boekingen voor ‘s werelds grootste luchtvaartmaatschappijen en hotelketens, top consumentenmerken, websites met hoge bezoekersaantallen en duizenden actieve partners via het Expedia® Affiliate Network.