millennials

Onderzoek Expedia: Nederlandse millennials geven meer om de reisbestemming dan om de reiskosten

Millennials zoeken op verschillende manieren naar hun ultieme reis, waarbij vrienden, familie en social media een zeer invloedrijke bron zijn

Reisgedrag millennials: ‘likes’ scoren met vakantiefoto’s net zo belangrijk als de reiservaring zelf

Amsterdam - Millennials vinden enthousiaste reacties van vrienden op vakantiefoto’s net zo belangrijk als de reiservaring zelf. Reizen wordt onder deze ‘digital native’-generatie belangrijker geacht dan het bezit van een eigen huis en auto. Ze oriënteren zich continue op reismogelijkheden, willen graag een authentieke reiservaring en leven zoals de lokale bevolking leeft. Dit blijkt uit het onderzoek ‘Millennial Traveller Report’ van Expedia, één van ‘s werelds grootste full-service online reisorganisaties, in samenwerking met Future Foundation. Dit onderzoek geeft inzicht in de reistrends en het reisgedrag van de millennials, een generatie die geboren is tussen 1981 en 2000. 

 

Lees meer over: